سفارش تبلیغ
تبلیغات در پارسی بلاگ
منوی اصلی
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لینک دوستان
درباره
سرباز.گمنام

این وبلاگ دوباره فعالیت خود را از سر می گیرد. تا کور شود هر آنکس که نتواند دید...

جستجو
صفحات مجزا
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
<

دریافت کد آهنگ خاک سرخ

ابر برچسب ها

نگاهی بر تأثیرات اجتماعی روزه داری  بر فرد و جامعه
رمضان فرصتی برای پاسخ گوی به متعالی ترین نیازهای  روح بشر
ماه مبارک شعبان که متعلق به پیامبر بزرگ اسلام است با تمام خیرات و برکاتش به اتمام رسیده است و عطر دل انگیز رمضان مشام جان را نوازش می دهد. یکبار دیگر رمضان از راه رسیده است ؛ ماهی که خداوند با بهترین شادباش ها و کرامات با دستی بخشنده و نگاهی مهربان، میزبان بندگانش است و چه نیکو ضیافتی است در محضر حضرتش که همانا سعادت و نیک بختی را به ارمغان می آورد.
بارها و بارها شنیده ایم که رمضان ، نقطه رهائی انسان از قیود گناهان ، رذائل اخلاقی و هموار کردن مشکلات اجتماعی است؛ چرا که این ماه، مسیری مطمئن برای گام برداشتن در راه  رسیدن به تعالی بشر است . هدفی غایی که قرب الهی و پیوند معنوی با پروردگار متعال سر منزل مقصود آن است.
علیرضا مالمیر- نویسنده و کارشناس طنین یاس
اما این پیوند معنوی بین بنده و معبود، حاصل نمی شود جز با قبول بندگی مطلق خداوند و سر نهادن به خواست و اراده او که تضمین کننده خوشبختی و عاقبت به خیری انسان است. عاقبت به خیری که در سلامت فردی و اجتماعی افراد ظهور و بروز خواهد داشت.
در این راه ، عبادت شایسته ترین پاسخ به متعالی ترین نیاز روح انسانی به شمار می آید؛ کسی که بندگی خدا را به جای بیاورد، روح والای انسانی خویش را محترم شمرده است و به یقین اگر تک تک افراد جامعه ای اینچنین باشند؛ آن فضای اجتماعی از نظر جسمی و  روحی در سلامت خواهد بود .
خوب می دانیم که: اگر در جامعه ای رذائل اخلاقی جای خود را به فضائل اخلاقی بدهد، بسیاری از مشکلات موجود از میان خواهد رفت. در جامعه ای که افسردگی، پریشان احوالی، سر درگمی، احساس پوچی و روزمرگی جای خود را به نشاط ، شادابی و احساس امید بدهد، دیگر اجتماع باری به هر جهت نخواهد شد و این درحالیست که همه ما خوب می دانیم، بسیاری از بیماری های جسمی منشا روحی دارند و هر چقدر که فکر خسته و پریشان باشد؛خواه ناخواه شرایط ابتلا به امراض جسمانی بیشتر خواهد شد.برای مثال تجربه ثابت کرده است؛ افرادی که از رذیلت اخلاقی به نام آز و یا طمع رنج می برند؛ در تکاپویی کاذب برای ارضا این بیماری نفسانی، دچار فرسودگی و خستگی مفرط شده و در نهایت امراض جسمانی مانند بیماری قلبی و ناراحتی اعصاب برآنها وارد می شود.
پر واضح است سلامت روحی و جسمی افراد جامعه و تعالی آنها منجر به سلامت اجتماع می شود و این موضوع محقق نخواهد شد جز در قرار گرفتن در مسیر عبادت و بندگی خداوند؛ بهترین مسیری  است که می تواند انسان را تا به قله نهایی هدف آفرینش و کمال انسانی برساند .
یکی از کارکردهای عبادت که بسیار به ان توجه و توصیه شده روزه است. آنجا که خداوند در قران کریم سوره بقره می فرماید: «ای ایمان آورندگان! روزه بر شما واجب گردید، آنسان که بر پیش از شما هم واجب شده بود. باشد که پرهیزکاری کنید».
نکته روان و زیبایی که در این آیه به چشم می‌خورد، لطافت بیان آن است. به دلیل دشواری روزه، خداوند از طرفی با خطاب «یا ایها الذین امنوا» و از دیگر سو با توجه دادن به این که روزه اختصاص به شما ندارد بلکه بر پیشینیان نیز لازم بوده است، مسلمانان را آماده انجام آن کرده است.
امام صادق (ع) در بیانی زیبا چنین می‌فرماید: لذت خطاب «یا ایها الذین امنوا» سختی و مشقت عبادت را از بین می‌برد. حضرت علی(ع) در نهج البلاغه  حکمت 252 در انجا که فلسفه عبادت را بیان می کند  وقتی به روزه می رسند می فرمایند: «خداوند روزه  را از این جهت تشریع نموده که روح اخلاص در مردم پرورش یابد. »
به راستی ! روزه، تمرین بندگی در مسیر زندگانی است. روزه به مانند تابلوی بزرگ ورود ممنوع برای عدم ورود پلشتی ها و زشتی ها و رذائل اخلاقی به بزرگراه قلب و وجود پاک انسانیت و یک "نه " مقتدرانه به نفس سرکش آدمی و تمرینی برای سعه صدر و ایثار در زندگی اجتماعی است.
از دیگر کارکردهای مهم و  به واقع فلسفه روزه، دست یافتن روزه دار به فرصتی برای کاوش کردن درون خود است تا به خود شناسی رسیده و پس از شناخت خود و پیدا کردن رذائل اخلاق مستتر در ضمیرش با پاک کردن این صفات نامبارک و آثار مخرب آن، بتواند خود را  اصلاح کرده تا علاوه بر تأثیرگذاری مثبت بر روند زندگی خود، بر جامعه و حرکت آن بسمت تعالی  نیز تاثیر مثبت بگذارد.
چرا که بیشتر گرفتاری های موجود در سطح اجتماع متاسفانه از حضور و وجود این امراض روحی است. بیماری های اخلاقی مانند حسد، کبر، طمع، غیبت، تهمت و... که هر کدام کارکردی تخریبی بر توده های اجتماعی جامعه می گذارد.
مخلص کلام می توان گفت: روزه دارای آثار متعدد اجتماعی را در پی دارد که از مهم ترین کارکرد های  آن می توان به: تقویت باورهای دینی، درک شرایط افرادبی بضاعت، کسب آرامش قلب،  زاینده حالات پریشانی روحی در اجتماع،  تمرینی برای مسئولیت پذیری،احیاء فرهنگ سحرخیزی و ... اشاره کرد که در ذیل به شرح آنها می پردازیم
تقویت باورهای دینی: از اثار اجتماعی روزه می توان تقویت باورهای دینی جامعه را عنوان کرد . در این ماه مواردی مانند ایثار و گذشت، شرکت در نماز جماعت و مجالس دعا و انس با خدا، احترام به یکدیگر، پرهیز از دروغ، عفت کلام در برخورد با یکدیگر و از این دست موارد که در عمق باور جامعه اسلامی نفوذ کرده می توان نام برد.
در ماه رمضان ، شرکت در نماز جماعت رونق بیشتری دارد . انجام این فریضه الهی می تواند کارکردی اجتماعی در جامعه اسلامی به همراه داشته باشد . از این نوع کارکردها می توان به باخبرگیری مسلمانان از یکدیگر ، کمک به رفع مشکلات نیازمندان ، بالا رفتن حس همیاری و تعاون در بین نمازگزاران و از طرفی نمود و بروز یافتن جلوه های مختلف ایثار ،و گذشت و احترا به یکدیگر و حقوق سایرین را نام برد که  همه این موارد مصداق تقویت باورهای دینی است.
درک شرایط افرادبی بضاعت: با روزه گرفتن و تحمل گرسنگی و تشنگی توجه افراد جامعه به مستمندان بیشتر می شود ، چرا که روزه داری باعث می شود درک و لمس شرایط سخت این گروه از جامعه برای ما بیشتر شده و در نتیجه با انگیزه بیشتری دست حمایت به سوی این قشر آسیب پذیر دراز کنیم .
مایه تسکین قلوب: یکی از کارکردهای عبادت رسیدن به سکینه قلبی یا  همان ارامش درونی است که با الا بذکرالله تطمئن القلوب حاصل می شود. در این ماه به خاطر نزدیکی بیشتر با خداوند و بهرهمندی از طعم لذت بخش بندگی،  آرامشی به انسان دست می دهد که شاید حلقه گمشده او در این دوران پرتلاطم باشد .
عبادت سدی در برابر  پریشانی حالات روحی در اجتماع: با توجه به لذت عبادت خالق که صحنه زیبایی را رقم می زند فرد با انجام دستورات الهی و فارغ از دغدغه های فکری و روحی به یک نشاط درونی که منشا ایمانی دارد دست پیدا می کند و همین نشاط و طراوت در زندگی اجتماعی وی و در مواجهه با مردم نمود پیدا کرده و دیگر خبری از بیقراری و پریشان احوالی در فرد و به تبع وی در جامعه نخواهد بود.
تمرینی برای مسئولیت پذیری: گرفتن روزه به نوعی باید ها و نبایدها را برای فرد روزه دار رقم می زند. در ساعات روزه داری خوردنی ها و آشامیدنی ها در اطراف ما وجود دارد و ما از آنها امساک می کنیم که این خود تمرینی است برای پذیرش مسئولیت و امانت داری و پرهیز از خیانت در ان که یک ودیعه از جانب خداوند برای ماست که می بایست در پذیرش این مسئولیت و نگهداری از ان نهایت تلاشمان را بکار گیریم. پیامبر بزرگ اسلام می فرمایند: «روزه امانت است، پس باید هرکس امانت خود را نگه دارد.»
احیاء فرهنگ سحرخیزی: اثرات سحرخیز بودن ؛ بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه افراد به این موضوع اذعان دارند که سرزندگی و شادابی در زندگی اجتماعی و فردی افراد نقش موثری دارد و بیدارشدن در سحرهای ماه رمضان برای صرف سحری و نماز و دعا خود تمرینی برای استمرار این فرهنگ ارزشمند در بعد از این ماه محسوب می شود.
فرصتی برای بالابردن سعه صدر در محیط اجتماع: روزه تمرینی برای بالابردن درجه صبر در افراد یک جامعه است. با روزه گرفتن در مقابل انچه که میبینیم  از خوردنی ها و آشامیدنی ها  صبوری پیشه می کنیم  و با گفتن "نه " ایی با صلابت به نفس سرکش انسانی تا زمان افطار سعه صدرمان را تقویت می کنیم و با این کار که نوعی نمایش قدرت ایمان در برابر شهوات است نه تنها در بحث خوردن و آشامیدن بلکه در تمام شئون زندگی افسار نفس یاغی را کنترل خواهیم کرد.
کاهش سطح بزه وجرائم درحوزه اجتماعی:همه ساله طبق اعلام مراجع انتظامی ودستگاه های ذی ربط با شروع ماه مبارک رمضان، بسیاری از جرائم متداول کاهش میابد. در این ماه اساسا داشتن تقوا و لذت بندگی انسان را از انجام گناه و اعمال منافی عفت در جامعه باز می دارد و خود این موضوع عاملی برای کاهش جرائم  از قبیل سرقت، جنایت و نزاع تلقی می شود و روزه باعث می شود زیر ساخت های انجام ناهنجاریهای درون جامعه از میان برود.
گسترش سنت حسنه صله رحم: یکی از فرصت های زیبا در این ماه مبارک گستردن سفره های افطاری است . مراسمی که می بایست مراقب بود به سمت تجملگرایی و افراطی گری، اصراف  نرود تا کارکرد واقعی خود در استحکام پیوندهای خانواددگی و استمرار دوستی ها زیاد شود. همچنین اکرام ایتام و مستمندان که یک سنت و باور دینی در اسلام که یادگار کرامت اهل بیت(ع) است در این ماه صورت می پذیرد که خود نمونه بارز محبت  وابراز علاقه به همنوع و زبانی عملی در بیان این حقیقت است که ایتام را هرگز فراموش نخواهیم کرد.
زدودن رذائل نفسانی ازخویشتن: ماه مبارک رمضان در واقع ماه پالایش و آلایش انسان از اغیار است. اساسا رسیدن به سلامت و بهداشت روانی در جامعه فقط از طریق تزکیه درونی اتفاق می افتد. متاسفانه صفات بد که درون انسان وجود دارد بر اندوه و الام درونی فرد و بالتبع اجتماع تاثیر بسزائی دارد.
رذائلی مانند تکبر، حسادت، طمع و... رشد منفی یک جامعه اسلامی را رقم خواهد زد. به واقع گرفتاری هایی که لایه های اجتماع با آن دست به گریبانند؛ نشات گرفته از صفات بد موجود در ادمی است که این ماه فرصت مناسبی برای زدودن این رذائل و جایگزین شدن صفات حسنه ای مانند برادری، کمک به یکدیگر، ایثار، محبت با توجه به تمرین بندگی و انسانیت دراین ماه خواهدبود.







گفت وگو با هنرمند خوشنویس مهتاب قنبری، در نمایشگاه حاشیه ای اجلاس جهانی زن و بیداری اسلامی
                      هنگام خطاطی قرآن؛ گویی با خدا رو در رو صحبت می کنم

بانوان کنار غرفه اش تجمع کرده اند. با تحسینی شگفت زده به آثارش نگاه می کنند. هر کدام از آنها برای دیدن شاهکار این دختر خانم جوان؛ ذره بین ها را دست به دست می کنند. با چشم غیرمسلح نمی توانند کلمات ریز آیات نورانی قرآن را روی شکر و دانه های برنج بخوانند!
... چند بار صدایش می کنم! ببخشید خانم... با تأخیر اما مهربان و صمیمی جوابم را می دهد. بدون توجه به موقعیتی که در آن قرار دارد با سرعت صحبت می کنم و از او می خواهم درباره آثاری که به نمایش گذاشته است، برایم توضیحاتی بدهد.
اما... او فقط با لبخند نگاهم می کند. خانم قنبری خواهر «مهتاب» هنرمند موضوع گزارشم را، گوشزد می کند؛ مهتاب کم شنواست و باید کمی بلند و شمرده تر صحبت کنم.
البته! اگر شلوغی غرفه بگذارد!...
منیره غلامی توکلی - گزارشگر و نویسنده طنین یاس

در فاصله زمانی که بتوانم با «مهتاب قنبری» هم صحبت شوم، آثارش را با دقت نگاه می کنم. دانه های ریز برنج و شکر که هر کدام روی خود آیاتی از قرآن را با خط نسخ، نستعلیق، معلی به نمایش گذاشته اند! شگفت انگیز به نظر می رسند. «صدف های کفی» یا «مرواریدی» که این بار روی خشکی! درّهای گران بهایی از آیات سوره بقره را در دل خود نگه می دارند؛ می توانند برای لحظاتی طولانی، چشمانت را مسحور خود کنند. رشته های باریک ماکارونی، گوش ماهی های زیبا با دستان این هنرمند کم شنوا و با حک شدن آیات قرآن؛ تقدسی یافته اند که دست زدن به آنها بدون وضو غیرممکن است و تو باید فقط نگاه کنی... و در معنای واقعی کلمه بیاموزی، معلولیت محدودیت نمی آورد و خواستن، اگر خواستن باشد! توانستن است.
بالاخره با رفتن بانوان از غرفه برای گفت وگو فرصتی مهیا می شود. مهتاب می گوید: متولد سال 57 و اهل «قروه درجزین» شهرستان رزن همدان است. از کودکی علاقه زیادی به خطاطی داشته و آشنایی و عشق به این هنر را از پدر کسب کرده است.

با ورق زدن دفترچه خاطرات دوران کودکی اش ادامه می دهد: با نگاه کردن به هنر پدرم از دوران قبل مدرسه با خطاطی و خوش نویسی آشنا شدم. مدرسه و یادگیری حروف؛ درهای دنیایی روشن و زیبا را برای تمرین خوشنویسی با قلم و مرکب به رویم بازکرد. البته شیطنت های کودکانه هم به تصاویر این خاطرات، رنگ فراموش نشدنی زده است! وقتی بی اجازه به سراغ قلم و مرکب پدر می رفتم و از روی نوشته های او مشق می کردم و یا صفحات خوشنویسی کتاب فارسی دوم دبستان را دور از چشم پدر با قلم و دوات خطاطی کردم و فردایش از معلم کلاس صفر گرفتم.
- از چه زمانی رسما یادگیری خوشنویسی را فرا گرفتید؟
با رفتن به دوره راهنمایی، به پیشنهاد پدرم در دوره های مکاتبه ای انجمن خوشنویسان تهران ثبت نام کردم و سال 84 موفق به اخذ درجه ممتازی انجمن خوشنویسان شدم. خط نستعلیق را از استاد بصورت مکاتبه ای یاد گرفتم و با نگاه کردن به عکس ها، سر در مساجد، کتیبه ها و کتاب های خوشنویسی موفق شدم خط نسخ، ثلث و معلی را در حد ممتاز یاد بگیرم.
- و نوشتن با خط ذره بینی روی ذرات ریز شکر و برنج؟
نوشتن قرآن در دوران کودکی، برایم همیشه یک آرزو بود و اکنون یک عشق و علاقه که هر چه به آن می پردازم در قلبم عمیق تر و ماندگارتر می شود. من آرزو داشتم، روی کاغذ بزرگ تر از آ-سه بنویسم، اما چون هزینه اش زیاد بود هیچ وقت نتوانستم این کار را انجام دهم؛ تا اینکه در سال 85 تصمیم گرفتم با ابزاری که هزینه کمتری دارند و به آنها دسترسی بیشتری دارم کار کتابت آیات قرآن را شروع کنم.
دانه های برنج و ذرات ریز شکر را انتخاب کردم و به یاری خدا موفق شدم با اتد روی آنها با خطاطی ذره بینی بنویسم. بعد هم سوره های بلند را روی رشته های باریک ماکارونی نوشتم تا اینکه... عاشورای سال 87 شبی در آرزوی نوشتن قرآن، خواب دیدم کنار دریا صدف جمع می کنم و در پاسخ به سؤال خانم هایی که از من می پرسیدند چه می کنی؟ گفتم صدف جمع می کنم تا روی آنها قرآن بنویسم... بعد از آن تصمیم گرفته ام تمام قرآن را روی صدف بنویسم و انگار تا این کار را نکنم روحم آرام نمی شود. تصمیم دارم بعد از اینکه قرآن را نوشتم، صدف ها را از طریق بهزیستی به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم کنم.
- بعد از آیات قرآن نوشتن چه چیزهای دیگری را دوست داری؟
فعلا فقط نوشتن قرآن آرزوی من است؛ در هنگام قرآن نوشتن به خدا نزدیک می شوم و با او رو در رو صحبت می کنم.

- به جز خطاطی؛ به چه هنرهای دیگری علاقه مندید؟
نقاشی را هم دوست دارم. نقشه جهان را روی صدفی کشیده ام. طراحی و تهیه کاردستی از وسایل غیرقابل استفاده هم بخشی از علاقه مندی های هنری من است.
- و برای آینده چه فکری کرده اید؟
الان در تهران ساکنم و دانشجوی امور فرهنگی و هنری در دانشگاه جامع علمی- کاربردی شهرداری تهران هستم. اما دوست دارم که به عنوان مربی در سازمان بهزیستی مشغول به کار شوم و به بچه هایی که معلولیت دارند خوشنویسی آموزش بدهم. مطمئناً بین این بچه ها استعدادهای زیادی نهفته است؛ فقط باید آنها را کشف کنیم و آموزششان دهیم.
راستی مهتاب قنبری، جوان کم شنوایی که حالا در حد استادی با اتد روی دانه های ریز برنج و ذرات شکر قرآن می نویسد؛ توانسته است سوره حمد را در 18 ثانیه روی برنج خطاطی کند او رکورد خطاطی را زده است اما هنوز قول هایی که مسئولین به او بابت اشتغال داده اند عملی نشده کاش مسئولین هم رکورد خوش قولی بزنند.







هوالمحبوب

ای راحت دل، قرار جانها! برگرد

درمان دل شکسته ما، برگرد

ماندیم در انتظار دیدار، ای داد!

دلها همه تنگِ توست آقا! برگرد

...........

اقا جان چشمانم غرق شادیست بخاطر تولدت و غرق غم بخاطر نبودت

من را دریاب

تویی که ارامش منی در وقت نگرانی

تویی که ....

العجل مولا

العجل گل نرگس

العجل سلطان خوبیها







گاهی اوقات کم میاری

همه میگن هستیم پشتت اما کجان؟

خدایا من پر از غمم

طااقتم تموم شده

میدونم هنوز امتحان وقتش باقیه

ولی میشه من برگمو بدم؟؟

اخه خسته شدم....

خدایا کاش بچه بودم

کاش گریم بخاطر زمین خوردنم بود لااقل بعدش یکی می اومد دستتو بگیره

خدایا دستام کوتاهه

واسه منم  وقت بزار

منو میبینی؟

دل من غصه نخور

خدا هم تنهات گذاشته

کااااااااااااااااااش

کاش خاک بغلت کنه

دلم پره

اینجا همه کور و کرن

کسی به فکر دل ادما نیست

همه چیز شده مادیات

کاش دلم اروم میشد

بیقرارم

یاامام زمان ادرکنی

ادرکنی

ادرکنی

اللهم اعجل وفاتی

برام دعا کنید

 







کنم دست پتی با دشمنت جنگ

لرم، نیرم به زیر ذلت وننگ

اگه دنیا کنه با سیدعلی جنگ

بلاگردونسه چارلنگ و هفت لنگ

دوبیتی زیبای بختیاری تقدیم به امام خامنه ای(مدظله) از طرف بختیاریهای ولایتی

--------------------------------------------

به درخواست دوستان ترجمه دو بیتی

من دست خالی با دشمنانت می جنگم،لر هستم و زیر بار ننگ و ذلت نمی روم.

اگر همه دنیا با سید علی بجنگند،ما لرهای بختیاری چارلنگ و هفت لنگ جانمان را فدای او می کنیم







فردا صبح انسان به کوچه می آید و درختان از ترس، پشت گنجشکها پنهان میشوند ... !

جملات قشنگ گیله مرد







من ایمان دارم به پایان این روزهای سرد و مه آلود ...

 ماهِ من،  می دانم که بزودی آفتابی خواهی شد

من این را از قاصدکهای خوش خبر شنیده ام ...







گزارشی از غرفه بسیج جامعه زنان  در  نمایشگاه حاشیه اجلاس زن و بیداری اسلامی
  تصور مجاهدت زن مسلمان ایرانی در قاب بیداری اسلامی
منیره غلامی توکلی - نویسنده و گزارشگر طنین یاس     
بیست و بیست و یکم تیرماه سال جاری ، اجلاس بانوان و بیداری اسلامی در مرکز همایش های برج میلاد با حضور بیش از 1300 بانوی فرهیخته جهان اسلام برگزار شد.
سازمان بسیج جامعه زنان کشور در نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های بانوان ایرانی که در حاشیه ای این اجلاس، برپا شده بود با غرفه ای به منظور معرفی هفت هزار شهید زن، بخصوص شهدای اسوه ( کرجو ، افضل ، فرهانیان ) شرکت داشت .
غرفه ای به گیرایی نگاه یک شهید در قاب عکس
غرفه ای کوچک اما به بزرگی دل صاحبان آسمانی آن ، غرفه ای ساده اما به زیبایی معرفت و بصیرت یاران به خون تپیده انقلاب ،‌ غرفه ای با تصاویر زیبا از حضور زنان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شکل گرفته با تابلویی بزرگ از تصاویر شهدای زن که چهره شهید ناهید فاتحی کرجو ، مریم فرهانیان ، نسرین افضل ، فوزیه شیردل و ... که در آن معصومیت و صلابت چهره شان ، توأم با نگاهی مقتدر و با صلابت ، چمشان هر بازدیدکننده ای را خیره و قدم های سریع ! آنها را در گذشتن از کنار غرفه، آهسته می کرد.
واقعیتی که در نخستین لحظه های حضور بانوان ،‌چه ایرانی و چه خارجی در کنار غرفه متوجه می شدی ؛‌ نگاه بهت زده بازدید کنندگان از کثرت شهدای زن در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که نشان از تاریخی سترگ از حضور زنان در عرصه های مختلف حمایت از نظام اسبلامی دارد .
بعد خیل سؤالاتی که پرسشگران آن می خواستند بدانند :‌ شما از کدام مجموعه هستید؟ به کدام سازمان مربوط می شوید؟ اطلاعات خود را در زمینه شهدا چگونه به دست می آورید ؟ آیا واقعا ما هفت هزار شهید زن داریم؟ چرا تا کنون در این مورد هیچ اطلاعاتی به ما داده نشده است ؟ شهدای اسوه را چگونه انتخاب می کنید ؟ ما هم می توانیم شهدای زن را معرفی کنیم ؟ و... خدا خیرتان بدهد که ما را با  نقش زنان در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب و میهن  آشنا می کنید.
در طی لحظه لحظه این دو روز که گویی ما به یمن عطر دل انگیز حضور معنوی شهدای زن، مهمان دل بازدیدکنندگان بودیم و  در غرفه دلشان جایی حتی به اندازه یک گفتگوی کوتاه باز می کردیم !  بیشترین گفتگوها درباره حجاب و عفاف و نقش آن در پیشرفت بانوان ، جایگاه زنان در ایجاد انگیزه برای حضور مردان در عرصه های مختلف دفاع از نظام اسلامی ، تبیین جایگاه زن در جامعه به برکت نگاه متعالی امام خمینی (ره ) به بانوان و خلاصه بروز و ظهور حس اعتماد به نفس و تأثیرگذاری در جامعه بود. حسی که اگرچه همیشه در وجود زن ایرنی نهادینه شده است اما کمتر فرصت نمایش آن به جهان اسلام را داشته است .
انقلاب اسلامی ،  به قدرت زن در عرصه های مختلف رنگ حیات بخشید
"طاهره میرزایی"  یکی از بازدیدکنندگان با اشاره به اینکه ما زنان باید اینگونه به خود نگاه کنیم که : قدرت خلق انسانی چون خود و پرورش آن با تربیت الهی را داریم ، می گوید: این حقیقت ما را با شأن و میزان تأثیرگذاریمان در جامعه آشنا می کند . ‌چرا که هر موجودی در طبیعت قدرت تولید، مثل خودی را ندارد و خداوند این موهبت را در وجود زن به ودیعه نهاده است .
وی ادامه می دهد: تأثیر گذاری ما زنان بر افکار جامعه و هدایت آن بسوی تعالی درست از زمانی که موجود در بطمان رشد می کند صورت می گیرد و این امر چندان دور از انتظار و عجیب نیست! انقلاب اسلامی و فرصت های زایده در آن از پس تهدیدات نظامی و فرهنگی این واقعیت فراموش شده را رنگ حیات بخشید.
وی با اذعان به اینکه , کمی دیر متوجه این حقیقت  شده ایم و در این کوتاهی هم مقصر اصلی خودمان هستیم ادامه داد : ما به اندازه کافی باورهایمان را باور نداریم ! توانمندی به خرج می دهیم اما آن را نمی شناسیم و نمی شناسانیم، برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند فرصتی مناسب برای معرفی زن ایرانی – مسلمان و توانمندی او باشد.
مهمانان اجلاس زن و بیداری اسلامی، بمب تبلیغات منفی علیه زن در ایران اسلامی را خنثی می کنند   
"سیدی "از ادراه کل بانوان استان قزوین بعد از آشنایی با شهدای زن در خصوص لزوم اهمیت برگزاری چنین اجلاس هایی معتقد است :‌دشمنان ایران اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خود در صدد معرفی ضعیف از زن ایرانی و صدمه زدن به جایگاه او در جامعه هستند که حضور بیش از 1300 بانو از 85 کشور اسلامی در ایران ، می تواند خنثی کننده ای بزرگ در برابر بمب تبلیغاتی آنها باشد. چرا که بعد از بازگشت این مهمانان هر کدام مبلغ و سفیری از جانب زنان کشور ایران اسلامی برای بازگو کردن توانمندی ها و جایگاه ما در جامعه هستند .
وی سپس با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در کنار اجلاس و همایش ها می تواند در معرفی توانمندی بانوان؛ حتی به خود زنان ایرانی بسیار مؤثر باشد اظهار می کند: لزوم برپایی چنین نمایشگاه هایی با توجه به کثرت حوزه های کاری زنان در ابعادی گسترده تر ، احساس می شود . امیدواریم که این نمایشگاه که به بهانه حضور اجلاس زن و بیداری اسلامی برپا شده است ، توسعه یافته و زنان توانمند ایرانی بتوانند دستاوردهای خود را در حوزه های هنری ، علمی ، پژوهشی ، حضور در دفاع و حمایت از انقلاب بیش از بیش نشان دهند.
تصاویر شهدا مرور  بر گذشته افتخار آمیز زن ایرانی، شروع حرکتی برای آینده
"فرشته حشمتیان" معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی و  خانواده؛ نیز بعد از بازدید از غرفه احساس خود را نسبت به شهدای زن این گونه بیان می کند که : ورود به غرفه و دیدن تصاویر شهدا حالتی معنوی در انسان به وجود می آورد. از آنجایی که این غرفه در نمایشگاه حاشیه ای اجلاس زن و بیداری اسلامی برپا شده است می توان گفت : دیدن تصاویر شهدا یادآوری کننده، آگاهی دهنده و تلنگری برای بیدار شدن نسل جوان بخصوص دختران و زنان ایران اسلامی است که با مروری بر گذشته ایثارگونه و شهادت طلبانه زنان و دختران این مرز و بوم از گذشته درس گرفته و آینده را به حرکت در آورند .
وی ادامه می دهد : زنان و دختران ایرانی باید با کسب آگاهی از این فداکاری ها و تفکر و تعمق در آنها قدر این امنیتی که اکنون در جامعه دیده می شود را بدانند و ما نیز برای آنکه بتوانیم در قلب آنها ورود داشته باشیم باید آگاه و عامل باشیم و برای عامل بودن نیاز به آگاهی بیشتر داریم و در این غرفه وقتی به چهره تک تک شهدا نگاه می کنیم دریافت کننده دریایی از توصیه ها از جانب آنها هستیم که به ما می گوید:  براستی شهدا به چه جایگاهی رسیدند ! با چه آگاهی به مقصد الهی رسیدند و راه خود را انتخاب کردند؟ ما هم برای انختاب درست باید گذشته را مرور کنیم و برای آینده برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم .
اما مهمانان خارجی غرفه هم کم نبودند . آنها هم به نوبه خود با شنیدن اینکه ایران اسلامی هفت هزار شهید زن به انقلاب تقدیم کرده است با جملاتی مانند الله اکبر ، مای گاد و با چشمانی که برق افتخار در آن نمایان بود به صحبت های ما گوش می دادند.
زن مسلمان و محجبه  ایرانی ، مایه افتخار زنان جهان اسلام
مادر شهیدی از بحرین، بانوان روزنامه نگار مصری ، استاد دانشگاهی از آفریقا ، دختران جوانی از چین و مالزی ،‌ بانوان فرهیخته عراقی و زنان زجر کشیده افغان هر کدام با کلماتی خاص ولی یک نوع نگاه به زن ایرانی و توانمندی های او می گفتند : زن ایرانی مایه افتخار ماست . او در خانه و اجتماع قدرتمند ظاهر شده و مانند ملکه زنبورها تمام توانمندی و نیروی انسانی در جامعه را برای پیش برد اهداف متعالی خود و خانواده اش بسیج کرده است . این جمله را خانم "ناهد "  روزنامه نگار مصری می گوید .
"مروه" از نویسندگان روزنامه در کشور مصر نیز با ورود به غرفه کلامش را با این جمله آغاز می کند که من وقتی شما زنان ایرنی را با پوشش اسلامی در صحنه های مختلف اجتماعی و سیاسی موفق می بینم؛ بسیار خوشحالم و به تک تک شما افتخار می کنم
 او که حجابی با روسری دارد ؛ ادامه می دهد : از این نوع حجابم راضی نیستم و آرزو دارم بتوانم روزی با حجاب کامل اسلامی " چادر " در جامعه رفت و آمد و فعالیت داشته باشم .
و غرفه بسیج جامعه زنان رنگ معنویت بیشتری به خود می گیرد ؛ زمانیکه مادر شهید جوان بحرینی وارد آن می شود.
 او که عکس فرزندش را بر سنیه انداخته و آن را با افتخار نشان ما می دهد می گوید:ما زنان مهم ترین مسئولیتی که داریم حفظ حجاب و شرافتمان است و بعد بزرگ کردن سربازانی که از اسلام دفاع کنند . فرزند من در یک "ثوره "انقلاب مدنی – اسلامی به شهادت رسید و من به آن افتخار می کنم و از تمام جوان های کشورهای اسلامی می خواهم که راه شهدا را که مسیر  پیروزی اسلام است ادامه دهند .
اما در تمام این گفتگو ها چیزی که بیش از هر واقعیت دیگری ناراحتم کرد ، توجه بانوان مسلمان غیر ایرانی به کم رنگ شدن حجاب کامل اسلامی در کشورمان است.آنها با تعجب به این قضیه نگاه می کنند . خانم "رفعت شاهین" با بیان اینکه حجاب در سطح خیابان های تهران به معنای واقعی کلمه دیده نمی شود ؛می گوید: از وقتی  به تهران آمده ام خانم ها یکسره می پرسند شما که در کشورتان نیاز به حجاب ندارید چرا خود را ملزم می کنید .!! گویی آنها حجاب را سد و مانعی برای خود می بینند !گویی! نمی دانند خدا زن را برای دوری از آفت آفرید و آن هم با حجاب محقق است ...
و غم انگیز تر اینکه زنان فرهیخته دنیای اسلام در پس آرزوی استواری کانون خانواده در دستان زن بودند و زنان ما البته بهتر است بگوییم : (برخی از آنها)! همین کانون گرم را فراموش کرده اند.  مهمانان خارجی و فرهیخته جهان اسلام،  در عین فرهیختگی به زن خانه دار ایرانی غبطه می خوردند .به زنی مانند خانم" سونیا طباطبایی" که در یکی از قاب های ما تصویرش هنگام تمرین کار با "ار پی جی " توجه خیلی از خانم های خارجی را جلب کرده است؛ در یک اتفاق قشنگ خودش وارد غرفه می شود و چند کلامی برای ما صحبت می کند .
خانم طباطبایی می گوید :  این عکس درسال 1364 گرفته شده و بعد از گذشت این همه سال با دیدن عکس سال ها ی دفاع مقدس احساس افتخارمی کند و برایش خیلی جالب است  که زن های سایر کشورها حالا از گذشته بانوان ایرانی برای رسیدن به آینده ای روشن استفاده می کنند.
بیداری اسلامی برای زن مسلمان ؛ الگو پذیری ازحضرت زهرا (س) در تمام عرصه های زندگی
بله بیداری اسلامی یعنی همین ! پیدا کردن هویت انسانی و کسب تشخص انسانی خداجو در جامعه با تمسک به اسلام و موازین اسلامی .
بیداری اسلامی در جامعه زنان یعنی زن مسلمان ، زن مسلمانی را الگو قرار دهد که الگوی او فاطمه زهرا و  زیبنب کبری سلام الله علیهما بوده است .
بیداری اسلام در جامعه زنان ،  یعنی رسیدن به نقطه ای از بندگی که هرگز یادت نرود عالم محضر خداست و در محضر خدا نباید گناه کرد ؛ مصالح را نباید فدای منافع دنیا طلبی و شهوت رانی کرد ، بد حجابی و بی حجابی را رونق داد ، دروغ گفت و قبحه  منکرات را حتی در کوچکترین فازش شکست و... دراین صورت جامعه انسانی بیداری اسلامی پیدا کرده و به سمت تعالی می رود، چرا که زن آن بیدار شده و جامعه را با چشمانی باز به سوی نور،  تربیت و هدایت می کند . زنی که به قول امام امت مسلمان ایران از دامنش مرد به معراج می رسد .

http://tanineyas.ir/?q=node/10069
 







وقتی که خرمان از پل عبور میکند!( بسیار جالب)-www.jazzaab.ir







زخم خورده ایی از تیغ جهل نامردان،محبوب عاشقان جان بر کف،صبوری از طوبای حسنی،تو از نسل آفتابی  که در اوج اقتدار مظلوم و در بلندای رفعت،متواضع و در اوج تواضع،رفیع.

تو علمداری عباس گون که قاطعیتی ذوالفقارانه داری و دستی که یادگار علقمه وفا و فرات و کربلاست.

ای پناه چلچله ها،مامن دلشکسته ها،سردار خط علوی سرباز جبهه­ی مهدوی

منم سرباز جان بر کف تو من همان عمارم....

رهبرم از تو به یک اشاره از من به سر دویدن.... 





 

سید علی بن الجواد الحسینی الخامنه ای

مطیع امر رهبری

جوونیمون بره ولی پیر خراسان بمونه ، khamenei wallpaper for desktop background

نائب امام زمان

سید علی الحسینی الخامنه ای



صلوات